dinsdag 17 januari 2012

Oef, wat heb ik het moeilijk

Vanaf zondag (verjaardagsfeestje met vers gemaakte tulband en Bossche bollen) heb ik het een stuk moeilijker. Ik heb zo'n enorme trek in een cappuccino en een cakeje of candybar. Het overigens opvallend dat het regelmatig verschilt waar ik trek in heb. Zondag wilde ik bijvoorbeeld heel graag een plak ontbijtkoek (die nieuwe volkoren van Bolletje mmmmmmm) met roomboter en een espresso. Nu zit ik op de hogeschool Rotterdam en drink ik normaal regelmatig een cappuccino en eet daarbij iets lekker zoets om wakker te blijven.
Je ziet... alles is conditionering, daar houd ik mij aan vast en ga het doorbreken.
Het kost best wat geld om alles bij de natuurwinkel te komen, maar ik loop nu al dagen met het zelfde bedrag op zak, omdat ik nergens meer iets te eten of drinken koop, dat scheelt een hoop geld. ik denk echt dat ik uiteindlijk goedkoper uit ben. Vooral door het niet meer kopen van flessen wijn en sigaretten.
Zo dit opgeschreven hebbende voel ik me meteen een stuk beter!
Mijn medicijn tegen het missen is vroeg naar bed gaan, dus als ik 's avonds trek heb, ga ik lekker in bad met zeezout, sleepytime thee en een boek en vroeg onder de wol. Draagt ook vast bij aan mijn wonderschone uiterlijk en goed humeur.
Alhoewel dat humeur alles behalve goed was dit weekend. Ik heb veel te doen en dan ook nog die boodschappen en dat koken, het is lastig toegeven voor mij dat niet alles tegelijkertijd kan. Als ik dan ook vaak rond half tien in bed lig, tja dan krijg je niet alles gedaan.
Ik ga volhouden en doorzetten. Stiekum een koffie leidt zo naar stiekum een sigaret (hoewel ik daar niet naar taan)en daar pas ik echt voor. Na vier weken is dat vast veel verder weg, het terugkomen van gewoonten.

oja, ik zal even een update geven over mijn stoelgang. Het gaat een stuk beter en het grappige is dat ik aan mijn poep zie dat mijn darmen hard werken, het bestaat uit allemaal segmenten. erg grappuig om zo naar mijn uitwerpselen te kijken!
Omdat ik Jaqueline van Lieshout (auteur en detoxcoach) zo dankbaar ben, heb ik haar een mail gestuurd met het adres van mijn blog. Ze heeft een link op haar FB pagina gezet. Leuk he!
Tot volgende keer. liefs, nina

Geen opmerkingen:

Een reactie posten